הדפסת תלת מימד מתכת

הדפסת תלת מימד במתכת נחשבת לאחת מן השיטות הפופולריות והשכיחות ביותר בעולם ההדפסה, טכנולוגיה זו שונה מן שיטות הדפסת המתכת המסורתיות וטומנת בחובה לא מעט יתרונות. אנו מאמינים שיש לכם לא מעט שאלות – אנשי המקצוע של Indus3D פה לעשות לכם סדר.

עושים סדר: מה היא הדפסת תלת מימדית?

יצא לכם לשמוע את הביטוי "הדפסה תלת מימדית" לא מעט בשנים האחרונות, אך יחד עם זאת אתם מרגישים שאתם לא יודעים בדיוק מה זה אומר. הדפסה תלת מימדית הינה הדפסה הנעשית תוך כדי שימוש בקובץ דיגיטלי ייעודי לשם יצירת אובייקט תלת ממדי.

הדפסה תלת ממדית מתכת הפכה בשנים האחרונות לבחירתם הטבעית של משקי בית, עסקים ותעשיות רבות ומאפשרת יצירת מבנים בשימוש בפחות חומרים ופחות פסולת ביחס לשיטות אחרות במשק.

באמצעות הדפסת תלת מימד במתכת אנו יכולים לייצר חלקים סופיים במגוון רחב של מתכות וללא שום מגבלות גיאומטריות. אם נחזור מספר שנים אחורה אנו נראה כי מדפסות מתכות היו דורשות תנאים סביבתיים ותקנים אשר התאימו אך ורק לחברות בודדות – כיום עם התפתחות עולם התלת ממד ניתן לראות כי הדפסה זו הונגשה אל תעשיות נוספות.

הדפסת מתכת בתלת מימד – מגוון רחב של יתרונות

הדפסת מתכת בתלת מימד הפכה כבר מזמן לביטוי שגור בעולמות ההדפסה והטכנולוגיה. אנשים רבים תוהים האם כדאי ללכת אל שיטות מסורתיות או שמא ללכת על הדפסת מתכת בתלת מימד. ריכזנו עבורכם מספר יתרונות של השיטה אשר עוזרים לה להאפיל על השיטות המסורתיות. בין היתרונות אנו נראה:

  • קלות משקל – אחד מן היתרונות הבולטים של הדפסת מתכת בתלת מימד היא היכולת של מדפסות אלו לייצר חלקים בעלי גיאומטריות מורכבות תוך ירידה במשקלם של אותם חלקים. באמצעות שיטה זו אנו יכולים ליצר עוביי דופן דקים ביותר אשר כמעט ולא יהיה ניתן ליצור כאלו בשיטת הייצור המסורתיות תוך כדי שמירה על החוזק והאלסטיות של המודל. מדובר באחד היתרונות הבולטים של שיטה זו אשר הופכת אותה לאחת מן שחקניות המפתח בעולם התעשייה, הרפואה והצבא.

 

  • ללא מגבלות גיאומטריות – אם אנו נסתכל על שיטות אחרות אנו נראה שאנחנו מעט מוגבלים ביכולת העיצובית שלנו בכל הקשור ליצירת צורות. שיטה זו נחשבת לאחת השיטות המודרניות והמהפכניות בעולם ההדפסה ואינה דורשת שימוש בכלים ואביזרים נלווים לרבות – מקדחים ותבניות. באמצעות מדפסת מתכת בתלת מימד אנו יכולים ליצור צורות גאומטריות על כל צורותיהן וללא שם מגבלות גיאומטריות האופייניות אל השיטות המסורתיות.

 

  • חיסכון בחומר ועלויות יצור – שיטה זו מתאפיינת ביכולת שלכם לחסוך בחומר ובעלויות הייצור בצורה משמעותית ביחס אל שיטות הדפסה אחרות.

 

  • תהליכי ייצור מהירים ויעילים יותר – אנו למדים כי באמצעות שיטה זו אנו יכולים להפוך את תהליכי הייצור למהירים ויעילים הרבה יותר. כיום אנו רואים כי מפעלים רבים מוגבלים אל כמות חלקים ו/או מלאכות אותן ניתן לבצע בזמן מוגבל. ייצור של חלקים חדשים דורשת אופרציה לא פשוטה אשר לפעמים כרוכה ברכישת, הבאת מכונות חדשות ולמידתן. אנו חיים בעידן מודרני בו הצורך משחק תפקיד – דרך מדפסת מתכת תלת מימד ניתן לייצר כל חלק העולה על הדעת ללא הצורך באביזרים ו/או מכונות נוספות.

הדפסה בתלת מימד – הטכנולוגיות השכיחות

כאשר אנחנו מדברים על הדפסה בתלת מימד אנו רואים שלוש טכנולוגיות אשר משחקות תפקיד חזק. בין הטכנולוגיות אנו נראה:

  • הדפסת חוט: FDM/FFF – בשיטה זו עובדים יחד עם חוט פלסטיק דק המועבר דרך ראש מזק ייעודי מחומם אשר הופך לג'ל. ראש המזרק נשלט על ידי מחשב ומבוצעת הדפסה של שכבה אחר שכבה עד לקבלת המודל הדרוש. שיטה זו נחשבת מדויקת, זולה, נותנת את האפשרות למגוון רחב של חומרים ובעלת נפח הדפסה גדול. את שיטת FDM נראה במגוון רחב של תחומים, לרבות: הנדסה, עיצוב, רובוטיקה, אדריכלות ועוד.

 

  • הדפסת נוזל: SLA/DLP – מדובר באחת מן השיטות הוותיקות והמוערכות ביותר בעולם הדפסת תלת מימד. שיטה זו קיימת כבר למעלה מ – 2 עשורים ונחשבת לבחירה הטבעית של תעשיות רבות. באמצעות שיטה זו אנו משתמשים בנוזל ייעודי (פוטו פולימר) אשר הופך למוצק בעת חשיפה לעור. קרני לייזר ממצקים את הנוזל שכבה אחר שכבה – כך מתקבל מודל מדויק מאוד. שיטה זו נחשבת למדויקת, מתאימה לחומרים רפואיים ושקופים ובעלת נפח הדפסה קטן. לרוב שיטה זו תיושם בעולם הצורפות ורפואת השיניים.

 

  • הדפסת אבקה: SLS/MJF/SAF – בשיטה זו כל המודלים יבנו על גבי חומרי גלם המגיעים בצורת אבקה. המכונה מניחה שכבות דקות בעובי של כ – 80 מיקרון בתוך תא ייעודי מחומם. בטכנולוגיה זו קרן לב ו/או ראש הזרקה יקשו את האבקה שכבה אחר שכבה עד לקבלת המוצר הסופי. לאחר קירור של התא ניתן להוציא את המודלים והאובייקטים. שיטה זו מדויקת מאוד, מתאימה ליצירת מוצר סופי, בעלת נפח הדפסה גדול ומתאימה למגוון רחב של תחומים – הנדסה, עיצוב, אדריכלות, רובוטיקה ועוד.

החשיבות בעבודה עם חברה המתמחה בהדפסת תלת מימד מתכת

כיום ניתן למצוא מגוון רחב של חברות המציגות את עצמן כמתמחות במלאכת הדפסת תלת מימד מתכת, יחד עם זאת אנשים רבים ותעשיות רבות תוהות איך ניתן למצוא את בעל המקצוע הטוב ביותר עבורנו. אנו נרצה לעבוד עם חברה בעלת ניסיון לצד מוניטין בעולמו ההדפסה לרבות שירותי הנדסה. חברה כזו תדע איך לגשת אל המלאכה בצורה נכונה ולתת לנו מעטפת מלאה תחת קורת גג אחת. כמו כן אנו נרצה לעבוד אך ורק עם חברות המשתמשות עם מכונות מקצועיות ובטכניקות גימור חדשניות ומתקדמות לרבות – צביעה בטבילה, ציפוי מתכת ועוד.

אמרתם הדפסת תלת מימד מתכת אמרתם Indus3D

חברת Indus3D הינה אחת החברות המובילות והמתמחות בישראל בעולם ההדפסות לרבות הדפסת תלת מימד במתכת. החברה בעלת המפעל הגדול והמתקדם ביותר בארץ עם מבחר ענק של חומרים.

חברת Indus3D מציעה ללקוחותיה את היכולת ליהנות מן הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בשוק לצד שירות מקצועי, איכותי ואמין וליווי משלב הרעיון ועד למוצר.

בוחרים נכון – בוחרים Indus3D

רוצים לקבל פרטים נוספים? מלאו את הטופס ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם האפשרי

יש לכם קובץ מוכן להדפסה?
לחצו כאן!

אין קובץ מוכן אבל יש תמונה או PDF שאתם רוצים שאנחנו נעצב אותו לקובץ תלת מימד?
לחצו כאן!

שניה לפני שאתם יוצאים...

האם הספקתם לראות את הפרויקטים המיוחדים שלנו?